Spojení fotbalového klubu FC Viktoria Plzeň s Nadací pro transplantace kostní dřeně píše další společný příběh. Klub věnuje NTKD speciální tramvaj, která ji bude propagovat po dobu dvou let v ulicích města Plzně a má přilákat co nejvíce nových lidí do Českého národního registru dárců dřeně.
Plzeň, 5. září 2019
Real Madrid, Paříž Saint-Germain, FC Barcelona či Manchester United. I tyto velké kluby se rozhodly podpořit aukci dresů, kterou uspořádala plzeňská Viktoria ve prospěch Nadace pro transplantace kostní dřeně. Její výtěžek byl věnován právě na propagaci NTKD, která je pro ni zcela zásadní a láká nové zájemce o vstup do registru dárců. Výsledek představili zástupci obou organizací právě dnes – do plzeňských ulic premiérově vyjela speciální „nadační tramvaj“.
„Jsem velmi rád, že se podařilo celou věc dotáhnout do zdárného konce a my budeme po dobu dvou let na očích po celé Plzni. Právě propagace a osvěta je pro nás tou nejcennější pomocí a ohromně si jí vážíme,“ uvedl během představení Pavel Jindra, předseda správní rady NTKD.
„Naše spolupráce s nadací je dlouhodobá a těší mě, že má především měřitelné výsledky a lidí v registru dárců přibývá. To je hlavní poselství i této tramvaje,“ řekl prezident Viktorie Tomáš Paclík.
Speciální tramvaj je vyvedena v nadačních barvách a vyzývá k darování naděje. Na jejích stěnách jsou zobrazeni i vybraní hráči Viktorie, kteří jsou samozřejmě v registru již zapsáni. Nově se k nim přímo dnes v tramvaji přidaly i nové týmové tváře – Adam Hloušek a Ondřej Mihálik. „Vstoupit do Registru byla naprostá samozřejmost, vůbec jsem neváhal a přidal se ke klukům v kabině, kteří vstoupili již v minulosti,“ nechal se slyšet záložník Ondřej Mihálik. „Překvapilo mě, že pro vstup stačí jen odebrat vzorek slin a vyplnit dotazník, což zabere několik málo minut. Přál bych si, aby se k nám přidalo co nejvíce lidí nejen v Plzni, ale po celé republice,“ vyzývá obránce Adam Hloušek.
Společnou činnost NTKD a Viktorie podpořili i další partneři – společnost EURONOVA GROUP a Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP), kterým patří rovněž velké poděkování. „Rádi jsme přispěli k dobré věci a věříme, že tramvaj inspiruje další nové potenciální členy registru. Myslím, že je přirozené se zapojovat do společenské odpovědnosti, “ uvedl Radek Novák, majitel EURONOVA GROUP.
„Věříme, že tento osvětový projekt má smysl. Po dobu dvou let bude tramvaj cestujícím připomínat, jak snadné je vstoupit do Českého národního registru dárců dřeně a věnovat tak řadě nemocným naději na uzdravení,“ uzavírá Jiří Ptáček, generální ředitel PMDP.
Součástí registru jsou všichni hráči A týmu Viktorie, mládežničtí hráči, trenéři i zaměstnanci klubu. Nedávno nás podpořili i zaměstnanci mediálních partnerů – Hitrádia FM Plus a Plzeňského deníku. Přidejte se i vy, pojeďte v tramvaji s námi a dejte naději!
Na to, jak se vydala speciální tramvaj do ulic, se podívejte ve fotogalerii.
You must be logged in to post a comment.