Zhruba tři stovky nováčků s pomocí České spořitelny

Kampaň Jste #silnější, než si myslíte!, kterou spustil Český národní registr dárců dřeně společně s Českou spořitelnou a iniciativou Zapište se někomu do života, má první výsledky. Po celém Česku se na pobočkách spořitelny uskutečnily nábory, kde pracovníci registru zapisovali zaměstnance banky a všechny další zájemce. Druhá část kampaně pak apelovala na mladé lidí v digitálním prostoru a vysvětlovala, že strach z dárcovství krvetvorných buněk je zbytečný.

„Pro nás bylo skvělé, že jsme se díky České spořitelně dostali i do menších měst, kde stálé centrum nemáme, a nabídli jsme tak lidem možnost se pohodlně zapsat ve jejich domovině. Celkem na pobočkách vstoupilo do registru 229 nových dobrovolníků. Apel v digitálním prostoru pak podle našich odhadů prozatím vyslyšela další stovka srdcařů, ti si k zápisu vybrali některé z našich stálých center,“ popsala Klára Conková, tisková mluvčí Českého národního registru dárců dřeně.

Tváří kampaně se stal herec Jan Komínek, který v digitálním prostoru ukazoval různé neopodstatněné strachy, mezi které následně zařadil i darování kostní dřeně. Cílem bylo kromě náboru nových dobrovolníků také rozšíření povědomí o metodě odběru krvetvorných buněk pomocí separace – tedy úkonu podobnému darování plazmy.

Na spolupráci s Českou spořitelnou plánuje registr navázat na jaře roku 2022.